Iluminace 2006, 18(4):5-16

Za novou ekonomii médií

Douglas Gomery

Autor vyvrací některé mýty z dějin amerického filmového průmyslu a opravuje tím i pohled některých badatelů na Hollywood jako průmysl. Na základě těchto poznatů se snaží o prozkoumání nejen finanční stránky amerického filmového průmyslu, např. financování ze strany Wall Street, ale i struktury průmyslu, chování korporací a také výkonnosti (performance).

Klíčová slova: sociální dějiny a film; filmový průmysl; Hollywood; ekonomika a film; studio system

Toward a New Media Economics

The author debunks some of the myths of the history of the American film industry and in doing so corrects the view of Hollywood as an industry held by some scholars. Based on these insights, he seeks to explore not only the financial side of the American film industry, such as Wall Street financing, but also the structure of the industry, corporate behavior, and performance.

Keywords: social history and film; film industry; Hollywood; economics and film; studio system

Zveřejněno: 1. prosinec 2006  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Gomery, D. (2006). Za novou ekonomii médií. Iluminace18(4), 5-16
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.