Iluminace 2020, 32(2):137-141

What Do You Want to Know about Sound Theories in Film... (James Buhler, Theories of the Soundtrack)

Petr Mareš

Published: June 1, 2020  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Mareš, P. (2020). What Do You Want to Know about Sound Theories in Film... (James Buhler, Theories of the Soundtrack). Iluminace32(2), 137-141
Download citation

References

  1. James Buhler - David Neumeyer, Hearing the Movies: Music and Sound in Film History. 2. vyd. New York: Oxford University Press 2016.
  2. James Buhler - Caryl Flinn - David Neumeyer (eds.), Music and Cinema. Hanover, NH: University Press of New England - Wesleyan University Press 2000.
  3. Dudley Andrew, The Major Film Theories: An Introduction. New York: Oxford University Press 1976.
  4. Francesco Casetti, Filmové teorie 1945-1990. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění 2008.
  5. Thomas Elsaesser - Malte Hagener, Film Theory: An Introduction Through the Senses. 2. vyd. New York - London: Routledge 2015. Go to original source...
  6. Petr Mareš, Německé průvodce po teoriích filmu. Iluminace 21, 2009, č. 3, s. 134-138.
  7. Alexander Carter, Theories of the Soundtrack [recenze]. Journal of Radio & Audio Media 26, 2019, č. 2, s. 372. Go to original source...
  8. Michel Chion, Le son: Traité d'acoulogie. 2. vyd. Paris: Armand Colin 2010.
  9. Michel Chion: Sound: An Acoulogical Treatise. Durham - London: Duke University Press 2016. Go to original source...
  10. Jean-Louis Comolli, Technique et idéologie (5): Caméra, perspective, profondeur du champ. Cahiers du Cinéma 1971-1972, č. 234-235, s. 94-100.
  11. Barbara Flückiger, Sound Design: Die virtuelle Klangwelt des Films. Marburg: Schüren Verlag 2001.
  12. Silke Martin, Die Sichtbarkeit des Tons im Film: Akustische Modernisierungen des Films seit den 1920er Jahren. Marburg: Schüren Verlag 2010. Go to original source...
  13. Anna Batistová, Překlenout propast mezi analogovými dějinami filmu a digitální technologií. Rozhovor s Barbarou Flueckigerovou. Iluminace 27, 2015, č. 2, s. 75-82.
  14. Claudia Gorbman, Unheard Melodies: Narrative Film Music. Bloomington: Indiana University Press 1987.
  15. Alicja Helmanová, Znaková funkce hudby a řeči ve filmovém sdělení. Iluminace 6, 1994, č. 3, s. 52-53.
  16. Sonia Campanini, Film Sound in Presentation and Preservation. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam 2014.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.