3/2020

 

Články


Radomír D. Kokeš (Masarykova univerzita)

Česká kinematografie jako regionální poetika. Otázky kontinuity a počátky studiové produkce

[abstrakt / EN]


Barbora PodškubkováPavel Skopal (Masarykova univerzita)

Klubisté sobě. Funkcionáři Filmového klubu v Uherském Brodě v letech 1976–1989

[abstrakt / EN]


Ondřej Bezucha (Univerzita Karlova)

Object specific cinema. Stylové prvky videomappingu v tvorbě skupiny Macula

[abstrakt / EN]


Michal Böhm (Filmová a televizní fakulta AMU)

Didaktika skladby a řádu. Vývoj výuky teorie střihové skladby na FAMU

[abstrakt / EN]


Články k edici


Ivan Klimeš (Univerzita Karlova / Národní filmový archiv)

Pod ochranou filmového průmyslu. Totální válečné nasazení v kultuře a kinematografii
za protektorátu


Edice


Ivan Klimeš

Totální válečné nasazení v české kinematografii 1944


Recenze


Jana Čížkovská

Československá televize pro zahraniční diváky a čtenáře
(Martin Štoll: Television and Totalitarianism in Czechoslovakia. From the First Democratic Republic to the Fall of Communism)


Jakub Ferenc

Parikkův zelený obrat v mediální teorii: záslužná intence, problematická filozofie

(Jussi Parikka: Geologie médií)


Taida Kusturica

“Bodies in Transition”: Towards Eastern European and RussianCorporeality in Film

(E. Mazierska, M. Mroz, and E. Ostrowska (eds.): The Cinematic Bodies of Eastern Europe
and Russia: Between Pain and Pleasure
)

Obalka 3-2020 mala