4/2020
Téma: Animace na hranicích žánrů i médií

 

Editorial


Články k tématu


Lukáš Skupa (Národní filmový archiv)
Která bude ta pravá? Počátky žánru pohádky v českém animovaném filmu po roce 1948

[abstrakt / EN]


Lucie Česálková (Národní muzeum)

Zboží především. Československá animace a reklama na počátku 60. let 20. století

[abstrakt / EN]


Marie Barešová (Národní filmový archiv)

Vukotić a ti druzí. Jugoslávská animace v československé kinodistribuci v souvislostech bilaterálních vztahů

[abstrakt / EN]


Veronika Hanáková (Univerzita Karlova)

Plasmaticita digitálního povrchu. CGI (sur)realismus ve snovém deníku Jona Rafmana

[abstrakt / EN]


Maria Panova (Paisii Hilendarski University of Plovdiv)

Andrey Khrzhanovsky’s A Cat and a Half (2002) as a Palimpsest Beyond Conventions

[abstrakt / EN]


Rozhovor


Kamila Boháčková – Michaela Režová

Animovaný dokument je stále záležitostí pro úzkou skupinu diváků.

Rozhovor s Annabelle Honess Roe


Hlasy z praxe


Matěj Forejt

Malovaná animace mezi autorskou tvorbou a filmovým průmyslem.
Rozhovor s Lucií Sunkovou


Ad fontes


Marie Barešová – Eva Strusková

S každým filmem se přišlo na něco nového.
Dějiny českého animovaného filmu ve Sbírce zvukových záznamů Národního filmového archivu


Recenze


Benoît Turquety

“Not Corrected or Otherwise Manipulated”:
Digitizing the Films of Jan Kříženecký

(Jiří Anger (ed.), Filmy Jana Kříženeckého / The Films of Jan Kříženecký)


Tereza Czesany Dvořáková

Fakta z ocelové skříně. Dějiny rakouských biografů
v době německé okupace

(Klaus Christian Vögl, Angeschlossen und gleichgeschaltet. Kino in Österreich 1938–1945)


Matěj Forejt

Z rodinné kroniky zakázkového filmaře
(Herma Kennel, Als die Comics laufen lernten — Der Trickfilmpionier

Wolfgang Kaskeline  zwischen Werbekunst und Propaganda)

  

Obalka 4-2020 mala