Iluminace 2000, 12(3):33-40
Mezi obrazy
Studie o estetickém pojetí obrazu ve výtvarném umění, fotografii i ve filmu. Kreativní využití vydělení obrazu autor demonstruje na příkladu uměleckého snímku Homo sapiens z roku 1981 připomínajícím multivizi na základě polyekranu.
Klíčová slova: Homo sapiens 1981, filmová estetika, filmová teorie, vnímání, fotografie a film, malířství a film, umělecký film
Between Images
A study of the aesthetic concept of the image in fine art, photography and film. The author demonstrates the creative use of image splitting on the example of an artistic image Homo sapiens from 1981 resembling a multiview based on polyscreen.
Keywords: Homo sapiens 1981, film aesthetics, film theory, perception, photography and film, painting and film, art film
Zveřejněno: 1. září 2000 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.