Iluminace 2007, 19(2):25-46
Konvence, konstrukce a filmové vidění
Studie se zabývá fungováním vizuálních konvencí ve filmu, naznačuje, že pochopení umělecké konvence vyžaduje odhození některých principů strukturalistické a poststrukturalistické doktríny a poukazuje na význam pravidelně se opakujících mezikulturních jevů pro pochopení konvencí.
Klíčová slova: filmová teorie; filmová estetika; vnímání; střih
Convention, Construction, and Cinematic Vision
Keywords: film theory; film aesthetics; perception; editing
Zveřejněno: 1. červen 2007 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.