Iluminace, 2012 (roč. 24), číslo 4
Články k tématu
Take the Money and...? Questions of Self-governance in the Hungarian Film Industry
Balázs Varga
Iluminace 2012, 24(4):29-43
Obecný přehled o maďarském produkčním systému po roce 1989 zaměřený na měnící se roli státu.
Polish Cinema after 1989. A Quest for Visibility and a Voice in the Market
Marcin Adamczak
Iluminace 2012, 24(4):45-59
Článek popisuje způsoby, jakými ekonomika a státní podpora formovaly současné polské kino, především po roce 1989.
The Polish Film Industry under Communist Control. Conceptions and Misconceptions of Censorship
Anna Misiak
Iluminace 2012, 24(4):61-83
Kritické přehodnocení historie cenzury v Polsku během studené války na základě archivních materiálů.
Coming into Age/ncy. Women in Filmmaking The Hungarian Case
Beata Hock
Iluminace 2012, 24(4):85-101
Feministická analýza změn charakteru ženského podílu v maďarském filmovém průmyslu v letech 1945-2005.
Články
Karel Pečený versus Pavol Čambala. O dvoch rokoch spolupráce Aktuality a Nástupu (1938-1940)
Karel Pečený vs. Pavol Čambala. Two Years of Cooperation Between Aktualita and Nástup (1938-1940)
Václav Macek
Iluminace 2012, 24(4):5-25
Studie podrobně analyzuje slovensko-českou spolupráci od podzimu 1938 do jara 1940 při výrobě filmového týdeníku Aktualita a později Nástup. Spolupráce byla znatelně poznamenána německými zájmy v r. 1939. Studie rekonstruuje vznik slovenského žurnálu Nástup a jeho vazby na český týdeník Aktualita a všímá si významu Karla Pečeného a Pavla Čambaly v oblasti slovenského a českého zpravodajského filmu.
Obzor
Velmi dobrý standard (Pavel Skopal /ed./, Naplánovaná kinematografie. Český filmový průmysl 1945 až 1960)
Very Good Standard (Pavel Skopal /ed./, Naplánovaná kinematografie. Český filmový průmysl 1945 až 1960)
Martin Franc
Iluminace 2012, 24(4):113-116
Recenze publikace Naplánovaná kinematografie. Český filmový průmysl 1945 až 1960.
Proč se dnes ptát po filmu jako umění (Berys Gaut, A Philosophy of Cinematic Art)
Why should we ask for film as art today (Berys Gaut, A Philosophy of Cinematic Art)
Tereza Hadravová
Iluminace 2012, 24(4):117-119
Recenze publikace Beryse Gauta: A Philosophy of Cinematic Art.
Bridging the Gaps (Screen Industries in East-Central Europe Conference, Brno 2012)
Jan Hanzlík
Iluminace 2012, 24(4):120-122
Podrobná informace o druhém ročníku konference Screen Industries in East-Central Europe Conference (SIECE) konaném v Brně ve dnech 22. - 25. listopadu 2012.
Hlasy z praxe
Půjčka za oplátku aneb Počátky minoritních koprodukcí v Česku
Measure for Measure. The Beginnings of Minority Coproduction in the Czech Republic
Pavel Berčík
Iluminace 2012, 24(4):103-109
Analýza praktické stránky minoritní koprodukce v České republice v současnosti z osobního pohledu producenta. Autor je zakladatelem produkční společnosti Evolution Films.
Ad fontes
Artur Heller-Film 1936-1941(1946)
Jarmila Petrová
Iluminace 2012, 24(4):110-112
Informace o založení a činnosti firmy Artur Heller-Film v letech 1936-1941 a o podnikání Artura Hellera v Československu 30. let 20. stol.
Příloha
Vliv polymerní podložky a podmínek uložení na stabilitu barevných kinematografických filmů
Impact of Polymer Layer and the Conditions of Deposition on the Stability of Color Films
Alena Otmarová
Iluminace 2012, 24(4):123-127
Podrobný obsah, zaměření a cíle disertační práce na téma: Vliv polymerní podložky a podmínek uložení na stabilitu barevných kinematografických filmů.