Iluminace 2004, 16(3):161-176
Nový německý film jako (de)konstrukce dějin
Oberhausenský manifest a jeho obsah a význam. Podstata a minulost německých poválečných dějin na základě analýzy tří filmů: Manželství Marie Braunové režiséra Rainera Wernera Fassbindera, Falešný pohyb Wima Wenderse a Patriotka Alexandera Klugeho.
Klíčová slova: nový německý film, analýza filmu, poválečné dějiny
New German Cinema as (De)construction of History
The Oberhausen Manifesto and its Content and Meaning. The Nature and Past of German Postwar History Based on an Analysis of Three Films: The Marriage of Marie Braun by Rainer Werner Fassbinder, The Wrong Movement by Wim Wenders and Alexander Kluge's The Patriot.
Keywords: new German film, film analysis, post-war history
Zveřejněno: 1. září 2004 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.