Počátky duálního televizního vysílání v České republice. Změny ve strategii České televize a hlavní příčiny úspěchu TV Nova v roce 1994
Studie zkoumá strategii, programová, systémová a organizační opatření veřejnoprávní České televize po nástupu komerčních televizních stanic v roce 1994 vzhledem ke konkurečnímu boji na televizním trhu. Odpovídá na otázku, zda tato strategie koresponduje s posláním média veřejné služby a zaměřuje se na proměny vysílacího schématu a progamové skladby. Dále mapuje počáteční projevy konkurečního prostředí po nástupu komerčních televizních stanic, razantní propad sledovanosti České televize a jeho ekonomické dopady. Uvádí hlavní příčiny úspěchu TV Nova a v závěru srhuje výsledky strategických opatření ČT.
Klíčová slova: média veřejné služby, masmédia, divácký průzkum, televizní tvorba, televizní zpravodajství
Beginnings of Dual Television Broadcastings in the Czech Republic. Changes in Czech Television's Strategy and the Main Causes of TV Nova's Success in 1994
The study examines the strategy, programming, system and organizational measures of the public Czech Television after the entry of commercial television stations in 1994 in the face of competition in the television market. It answers the question of whether this strategy corresponds to the mission of the public service media and focuses on the changes in the broadcasting scheme and programme structure. It also charts the initial manifestations of the competitive environment following the entry of commercial television stations, the sharp drop in the ratings of Czech Television and its economic impact. It outlines the main reasons for the success of TV Nova and concludes with the results of CT's strategic measures.
Keywords: media public service, mass media, audience research, television production, television news
Zveřejněno: 1. červen 2009 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.