Iluminace 2015, 27(2):83-86
Komerční film na vymření
Autor rozebírá ve svém příspěvku způsob státní podpory filmové produkce v České republice. Rozlišuje produkci artovou, na kterou stát přispívá, a komerční, u které se předpokládá, že je finančně soběstačná. Uvádí důvody, které by měly vést k přerozdělení státní finanční podpory více směrem ke komerčním filmům.
Klíčová slova: stát a film, státní podpora, financování, sponzorství, produkce, product placement, komerčně úspěšný film, tržby, obchodní podnikání a film
Commercial Film on the Brink of Extinction
The author analyses the method of state support for film production in the Czech Republic. He makes a distinction between art production, to which the state contributes, and commercial production, which is assumed to be financially self-sufficient. He gives reasons that should lead to a redistribution of state financial support more towards commercial films.
Keywords: the state and film, state support, funding, sponsorship, production, product placement, commercially successful film, revenues, business and film
Zveřejněno: 1. červen 2015 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.